Blighty, unul din blogurile publicaţiei The Economist, a publicat azi un articol în care arată că tabloidele britanice, care alimentează opinia publică cu ştiri privind invazia românilor şi bulgarilor după ridicarea restricţiilor de pe piaţa muncii, distorsionează voit imaginea României, prezentând o ţară săracă, cu locuitori ce trăiesc în „colibe mici de chirpici“, aşa cum scria The Mail într-un material.
Blogul publicaţiei The Economist notează însă că în realitate „România este mai bogată, mai dinamică şi mai sofisticată decât sugerează aceste poveşti. Şomajul este relativ mic (mai mic decât în Marea Britanie). Deficitul bugetar al României pune Marea Britanie «la colţ». Creşterea economică anualizată a României a atins 4,1%. În Bucureşti, PIB-ul pe cap de locuitor, ajustat la puterea de cumpărare, chiar depăşeşte media din UE“.
Potrivit blogului găzduit de The Economist, tabloidele britanice evită să vorbească şi despre această faţă a lucrurilor, pe care preferă să o treacă cu vederea, şi exagerează motivele care îi încurajează pe români să-şi părăsească ţara. Prezentarea imaginii complete şi reale a României ar fi „un antidot puternic pentru panica britanicilor“, scrie blogul publicaţiei The Economist, care arată că atât România, cât şi Marea Britanie au de câştigat de pe urma prezenţei în UE a ţării est-europene. „Cetăţenii şi companiile din Marea Britanie pot avea de câştigat venind în direcţia opusă «valului» de imigranţi aşteptaţi de la 1 ianuarie.“
Blogul lui The Economist subliniază că un articol publicat în ediţia de marţi, 17 decembrie 2013, în Ziarul Financiar scoate în evidenţă tocmai această idee, şi anume că deşi nu îi vor pe români, „britanicii sunt atraşi de consumatorii români“, lucru dovedit şi de faptul că, în intervalul 2010-2012, firmele britanice au avut o cifră de afaceri medie anuală de 6,3 mld. euro în Român