Cum funcţionează comunitatea franceză de business în România? Pe ce criterii? Cum îşi coagulează interesele? Iată ce vom afla de la câţiva dintre cei mai activi membri ai Camerei de Comerţ și Industrie Franceze în România (CCIFER) şi de la consilierul comercial al Ambasadei Franţei, Philippe Garcia, Directorul Ubifrance România.
Conform celor mai recente date privind investiţiile străine directe (ISD) în România, Franţa a ajuns la 5,3 miliarde de euro investite, cu aproximativ 200 de milioane de euro numai în 2012, reprezentând 8,9% din totalul ISD în ţara noastră.
Cifra de afaceri a primelor 50 de companii cu capital francez depăşeşte 45,700 milioane de euro – o creştere de 8% faţă de 2011. Exporturile româneşti către Franţa: ating nivelul record de 3,23 miliarde de euro. Importurile din Franţa depăşesc 3 miliarde de euro, datorită produselor industriale (creştere de 4,2 %).
Bruno Roche, preşedintele CCIFER, se află de zece ani în România. Începând din 2003, a lucrat ca director general al Apa Nova Ploieşti şi a locuit timp de cinci ani acolo. În 2008, a fost numit director general al Apa Nova Bucureşti şi director pentru Veolia Apa. Din septembrie anul acesta, a fost numit Country Manger Veolia Environnement şi conduce toate operaţiunile Veolia care ţin de mediu. Când a venit, nu ştia nimic despre ţara noastră, pentru că în Franţa nu se vorbea deloc despre actualitatea românească. A fost surprins să constate că avem o cultură foarte apropiată de cea franceză, că limba română e mai uşor de înţeles şi de învăţat decât altele şi de faptul că Franţa şi România se bucură de o relaţie istorică apropiată, care favorizează crearea de planuri comune. Dar ceea ce l-a frapat este numărul mare de obiceiuri tradiţionale care se păstrează încă aici – religioase şi laice –, care conservă „sufletul românesc”.
Citeste mai mult pe cariereonline.ro