Dacia a avut cea mai mare creştere a încasărilor în Europa, cifra de afaceri mărindu-se cu 21,1% în noiembrie, peste Mazda şi Jaguar (fiecare cu o sporire de 15,6%), transmite New York Times.
În ciuda şomajului general şi a incertitudinii economice, Dacia a reuşit să se impună cu modelul Logan, lipsit de pretenţii şi accesibil, cu preţuri de 7,7-10,6 mii de euro, inclusiv taxele.
Analiştii germani apreciază că Dacia nu se compară cu un Mercedes sau BMW, dar se remarcă prin tehnologia simplă şi de încredere, precum şi prin garanţia de trei ani.
Succesul mărcii româneşti, aflată în proprietatea Renault, se explică prin acapararea rapidă a sectorului de mijloc din piaţa auto, care a stagnat până acum. Dacia a impulsionat, astfel, limita de jos a ofertei Renault, în vreme ce concurenţii întreprinderii franceze se luptă cu recesiunea.
Arnaud Deboeuf, un oficial al Renault, a explicat situaţia prin faptul că, în vreme de criză, europenii nu îşi mai permit să cheltuiască oricât pe un automobil. Domnia sa a amintit, în acest sens, rolul crucial al programelor de tip Rabla, precum şi costurile reduse cu marketingul şi distribuţia, datorită faptului că tranzacţiile sunt intermediate de dealeri Renault, care nu au nevoie să ofere reduceri.
De la debutul crizei, piaţa auto din Europa a suferit o contracţie violentă. Asociaţia Producătorilor Europeni de Automobile estimează că, per ansamblu, vânzările segmentului vor continua să scadă anul viitor, chiar dacă în noiembrie au marcat a treia lună de uşoară creştere. În primele 11 luni, încasările au scăzut cu 2,7% faţă de perioada similară a anului trecut.
Datele Asociaţiei mai arată că, în ciuda faptului că ocupă sub 3% din piaţa europeană, Dacia a vândut, luna trecută, circa 260 de mii de autovehicule. Volkswagen se menţine pe primul loc, cu peste 1,4 milioane de unităţi vândute (13,4% cotă de p