O dată la doi ani, Electronic Arts, prin studioul său suedez pe nume DICE, ne arată cum se face un shooter multiplayer. Măcar în teorie, dacă în practică apar niște scăpări de natură tehnică. Ați ghicit, este vorba de „Battlefield 4“, al unsprezecelea joc din serie, semn că un gigel de la EA sigur s-o fi încurcat la numărat.
Punctul central al seriei „Battlefield“ este joaca de-a războiul în multiplayer. Față de un „CounterStrike“ sau un „Call of Duty“, unde ai de vânat doar infanteriști și ăia puțini, în cazul de față e vorba de până la 64 de persoane care au acces la armament de ultimă generație, de la tancuri și mitraliere, la drone și elicoptere de atac. Adaugă la asta varii clădiri, baraje sau zgârie-nori ce pot fi rași de fața pământului și poți să-ți dai seama ce haos iese într-un meci de „Battlefield“ pe net.
Primul lucru care te surprinde la „Battlefield 4“ e cât de mult seamănă cu „Battlefield 3“, cel puțin la prima vedere. E ciudat să vezi cam același meniu, cam același stil vizual și cam aceeași muzică, deși „Battlefield 4“ are un motor grafic de ultimă generație și au trecut, totuși, doi ani.
De-abia după ce trec vreo cinșpe minute îți dai seama că totul arată, de fapt, mult mai bine, dar modificările sunt subtile și nu șochează. Lumina cade mai natural, umbrele sunt mai bine lucrate, iar apa simulează valuri în timp real. Dacă reușești să-l joci cu detaliile pe „Ultra“ la calculator, aș șpune că are cea mai avansată grafică la ora actuală. Probabil, însă, că n-o să reușești. Am impresia că și băieții de la NASA ar avea probleme să ruleze acest joc cu grafica la maxim. Nu din cauza calculatoarelor lor SF, ci din cauză că „Battlefield 4“ e optimizat mai prost decât sistemul fiscal românesc. Da, e atât de grav. La peste o lună de la lansare, încă sunt probleme mari, cu erori de toate tipurile și framerate găunos.
Păcat, pentru că j