TIMIŞOARA. Orașul este sufocat de mașini, iar pentru cele aflate doar în tranzit soluția ar fi realizarea Centurii de Sud. Numai că acest proiect nu a primit bani nici de la fosta și nici de la actuala guvernare.
CJT face demersuri la ministere pentru obţinerea cofinanţării, însă totul depinde de majorarea accizei la carburanţi.
Dacă rămân 0,7 cenţi la acciză, atunci banii aceia vor veni la bugetele judeţului. Dacă nu, atunci se va lua din alte părţi. La noi vor veni bani pentru Centura de Sud, care e aprobată şi cofinanţată de Guvern. Urmează să fie discuţii cât de mare sau mică va fi cofinanţarea, a spus liderul CJT, Titu Bojin.
Conform președintelui administrației județene, dacă lucrurile merg bine, atunci în 2014 vor începe licitaţiile, apoi urmează exproprierile.
Potrivit proiectului, Varianta de Ocolire a Municipiului Timişoara între DN 69 – DN 6 – DN 59 A – Strada Polonă (DJ591) se va întinde pe 13,731 km. Kilometrul 0+000 se află pe DN 69 (Arad) la km 6+354, punct în care se corelează cu Varianta de Ocolire Nord dintre DN 6 (Lugoj) şi DN 69 (Arad), finalizată în 2010.
Varianta de Ocolire va traversa calea ferată Timişoara – Arad printr-un pasaj superior CF, calea ferată Timişoara – Sânnicolau-Mare şi DN 6 spre Vama Cenad printr-un pasaj superior CF, DN 59 A spre Jimbolia, iar după o distanţă de 400 m va traversa calea ferată Timişoara – Jimbolia. Traversarea Canalului Bega se va face la km 13+389, traseul centurii urmând să se încheie după coborârea de pe acest pasaj.
TIMIŞOARA. Orașul este sufocat de mașini, iar pentru cele aflate doar în tranzit soluția ar fi realizarea Centurii de Sud. Numai că acest proiect nu a primit bani nici de la fosta și nici de la actuala guvernare.
CJT face demersuri la ministere pentru obţinerea cofinanţării, însă totul depinde de majorarea accizei la carburanţi.
Dacă rămân 0,7 cenţ