Vedeta pieţei auto europene în acest an nu este BMW, Mercedes Benz sau Bentley, ci brandul low-cost Dacia al Renault, se arată într-un articol apărut, marţi, în publicaţia "New York Times" (NYT).
DACIA are parte de reclamă bună şi în SUA. Ziarul citează statisticile Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), publicate marţi, care arată că vânzările de autoturisme Dacia au înregistrat în perioada ianuarie-noiembrie 2013 cel mai semnificativ avans din Europa, de 21,1%, la mare distanţă de brandurile de pe locurile doi şi trei, Mazda şi Jaguar, fiecare cu un avans de 15,6%, scrie Agerpres.
Succesul Dacia este explicat astfel de "New York Times": ar putea fi maşina potrivită la momentul potrivit pentru Europa. Pe fondul nivelului ridicat al şomajului şi a incertitudinilor privind evoluţia economiei, Dacia a obţinut succes comercializând modelul Logan la un preţ scăzut, de aproximativ 7.700 de euro (10.600 de dolari), inclusiv taxele.
"Pentru cineva obişnuit să conducă un Mercedes sau un BMW, o Dacie ar fi groaznică. Dar, dacă ai nevoie doar să ajungi din punctul A în punctul B, tot ce ai nevoie e Dacia, care are o tehnologie simplă, fiabilă şi primeşti trei ani garanţie", susţine analistul Jens Schattner, de la firma Macquarie, în Frankfurt.
Succesul brandului Dacia reflectă afacerile bifurcate de pe piaţa europeană. În timp ce maşinile low-cost şi cele de lux se vând bine, gama de mijloc stagnează. La Renault, Dacia a ajutat decisiv la creşterea profitului, în timp ce rivalele nu reuşesc să facă faţă recesiunii care dus la cel mai semnificativ declin al vânzărilor din ultimii 20 de ani.
"Oricine poate afirma că am profitat de pe urma crizei, dar a existat o schimbare a comportamentului cumpărătorilor în Europa. Acum, oamenii nu vor să cheltuiască prea mult pe o maşină", a explicat Arnaud Deboeuf, directorul programului "entr