Deschiderea circulației pe noi tronsoane de autostradă, eveniment programat pentru joi, 19 decembrie, atunci când se va tăia panglica la încă 87 de kilometri de autostradă, ar putea începe cu proteste ale șoferilor, care sunt nemulțumiți de rezultatele autorităților în ceea ce privește construcția rețelei de autostrăzi și de decizia de a schimba traseul coridorului IV pe la Sibiu-Făgăraș-Brașov, în loc de construcția cu prioritate a tronsonului Sibiu-Pitești.
În prezent, România are o rețea de autostrăzi cu o lungime de aproape 550 de kilometri, iar începând de joi, 19 decembrie, rețeaua de autostrăzi va depăși 630 km.
Totuși, țara noastră nu are nici în prezent, după 24 de ani de la căderea comunismului o autostradă care să traverseze România, acest lucru fiind posibil abia la finele anului 2016-începutul anului 2017, după cum declara ministrul marilor proiecte Dan Șova.
Pentru a traversa ţara, din Constanţa până la prima autostradă spre Vestul Europei, la Mako, în Ungaria, trebuie parcurși aproape 900 de kilometri. Chiar dacă 400 km sunt de autostradă (Constanţa – Piteşti, Simeria – Deva, Timişoara - Arad şi centurile municipiilor Piteşti, Sibiu, Timişoara, Arad), drumul se parcurge în cel puțin 13 – 14 ore. Acest timp este echivalent cu cel necesar pentru traversarea întregii Europe, exclusiv pe autostradă, de la Mako la Rotterdam Olanda - cel mai mare port din Europa, menționa Consiliul Concurenței, în vara acestui an, într-un raport dat publicității.
“Membrii comunităților on-line Construim-Romania.ro, PeUndeMerg.ro și Skyscrapercity.com îi invită pe toți șoferii și pe toți transportatorii care susțin constructia autostrăzii A1 Sibiu – Pitești ca în ziua de joi, 19 decembrie 2013, să afișeze în geamul mașinii afișul mișcării de protest:
“Odată cu rețeaua de autostrăzi a