Piaţa locală de retail va creşte accelerat în următorii doi ani, urmând a ajunge la 130 de miliarde de euro în 2015, o valoare similară celei din 2008, ultimul an de boom, potrivit companiei de cercetare de piaţă PMR. Piaţa a avut astfel nevoie de şapte ani pentru a-şi reveni din criza financiară care a afectat atât economia, cât şi consumul local.
„După ce a crescut cu peste 10% în perioada 2003-2008, piaţa românească de retail a scăzut puternic în 2009 şi 2010, mulţi dintre jucători intrând în insolvenţă sau chiar în faliment. Totuşi, în 2011 piaţa a dat primele semne de revenire, iar lanţurile internaţionale prezente în România şi-au reluat expansiunea, proces ce a continuat şi în anul următor şi în prima jumătate din 2013“, spun analiştii PMR.
Piaţa a crescut în acest an cu 4,5%, românii cheltuind circa 117 mld. lei (26 mld. euro) pe mâncare, mobilă, electroIT, modă, cosmetice şi produse de bricolaj. Cei mai mulţi bani, circa 45% din total, au mers către alimente.
Piaţa locală de retail este dominată de marile reţele internaţionale de magazine, în frunte cu Kaufland, Carrefour, Metro Cash&Carry şi Auchan, fiecare cu afaceri de peste 1 mld. euro. În top zece îşi fac loc şi un jucător din piaţa de bricolaj - Dedeman - şi un jucător din electro IT - Altex, potrivit PMR.
Citiţi mai multe detalii aici
Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 19.12.2013
ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care