Anul acesta, lumea noastră muzicală omagiază centenarul naşterii compozitorului şi dirijorului Constantin Silvestri. Printre manifestările ce i-au fost dedicate în această perioadă se regăsesc şi cele găzduite în foaierul Sălii Radio, unde, în pauza ultimului concert din luna noiembrie, a avut loc lansarea dublului CD editat de Casa Radio sub titlul „Constantin Silvestri. Compozitor şi dirijor. Înregistrări istorice din Arhivele Radio România“, în noua colecţie Radiolegende. Discurile reunesc înregistrări realizate de Silvestri la pupitrul Orchestrei Radio, în perioada 1953–1958, întâmplător sau nu alese din creaţia începutului de veac XX – suita Colţul copiilor de Debussy, Simfonia nr. 1 de Prokofiev, Concertul nr. 3 de Bartók (solist pianistul Gheorghe Halmoş), Poemul extazului de Scriabin. Acestora li se adaugă pagini din propriile lucrări, interpretate de solişti de cotă, din generaţii foarte diferite, precum pianista Maria Fotino, clarinetistul Aurelian-Octav Popa sau violoncelistul Cătălin Ilea, datând din anii 1955–1976. Deosebit de interesant, prezentarea este semnată de John Gritten, cel care a publicat volumul „Un muzician înaintea timpului său: Constantin Silvestri – dirijor, compozitor, pianist“, punctând, firesc, repere definitorii din cariera muzicianului, fie în ţară, fie în străinătate, cu un accent deosebit pe colaborarea cu Orchestra din Bournemouth (Anglia), devenită, sub bagheta sa, una dintre cele mai apreciate pe plan mo Publicitate ndial. Albumul se adaugă astfel integralei operei Oedip de Enescu, preluare a primei reprezentaţii româneşti, cu Silvestri în fosă, oferită publicului nostru în 1958, la ediţia inaugurală a Festivalului „Enescu“. Tocmai de aceea, CD-ul a apărut cu prilejul ediţiei 2011, lansat la Opera bucureşteană, acolo unde partitura a văzut lumina rampei după zbateri incredibile ale dirijorului care, câţiva ani, a fos