Bilka Steel, cel mai important producător român de învelitori metalice (ţiglă metalică), a vândut în 11 luni din 2013, 3 milioane de mp de ţiglă metalică. Volumul a înregistrat o creştere de 50 de procente faţă de aceeaşi perioadă a lui 2012.
Încă din 2009 când au ajuns pe casele românilor primele panouri de ţiglă metalică produse la Braşov, sub marca Bilka Steel, compania a înregistrat constant creşteri cu procente de două cifre. ”În primul an complet de prezenţă pe piaţa autohtonă ca producător, am reuşit să vindem aproximativ 700.000 mp. Asta se întâmpla în 2009. Când am încheiat anul trecut cu vânzări de peste 2 milioane de mp de învelitori metalice, am ştiut că se poate mai mult şi ne-am propus să creştem în volum cu 25 de procente. La sfârşitul lunii octombrie ne depăşisem deja obiectivul. Dacă anul trecut am reuşit să doborâm recordul înregistrat de un alt producător autohton, anul acesta ne-am doborât propriul record. Nimeni nu s-a apropiat vreodată în România de o asemenea cantitate de ţiglă metalică vândută”, declară Horaţiu Ţepeş, proprietar Bilka Steel.
Cea mai mare pondere în totalul vânzărilor a avut-o ţigla metalică Clasic: aproximativ 45%. În materie de culoare, anul acesta, compania a înregistrat o creştere pentru nunaţele închise: maro, ciocolatiu şi negru. Doar 5% din românii care şi-au acoperite casele cu ţiglă metalică Bilka, au optat pentru culori îndrăzneţe ca albastru sau verde. O surpriză au făcut culorile mate, care au reprezentat aproximativ 50% din volumul vânzărilor - 1,5 milioane mp.
”Faptul că românii optează pentru nunaţe de maro şi ciocolatiu, în condiţiile în care acestea sunt şi nuanţele cele mai des întâlnite pentru decorarea locuinţelor la exterior, consider că este un semn de maturizare a consumatorului. Acesta respectă comunitatea din care face parte. Un alt semn de maturizare a consumului în România este