Gradul de penetrare a smartphone-urilor in tara a ajuns la 28% din populatie in primul trimestru din 2013, fata de 12% in T1 2012, arata un studiu al Ipsos Media CT facut la cererea Google. In medie un roman are 17 aplicatii instalate pe smartphone, iar lunar sunt folosite cam opt aplicatii. Media de aplicatii contra-cost instalate este de doua/telefon, se mai arata in cercetare.
Locurile unde smartphone-urile sunt cel mai adesea utilizate sunt acasa, la serviciu, in mers, la cafenea si in magazine.
Interesant este ca smartphone-ul a devenit atat de important pentru romani, incat o treime ar renunta mai degraba la televizor, decat la telefon. Peste 60% dintre cei care au telefoane inteligente deschid macar o data pe zi motoare de cautare si se intereseaza cel mai des de diverse produse, de calatorii, locuri de munca, restaurante si baruri.
In medie un roman are 17 aplicatii instalate pe smartphone, iar lunar sunt folosite cam opt aplicatii. Media de aplicatii contra-cost instalate este de doua/telefon.
Circa 83% din cei care au smartphone se uita la videoclipuri pe ele, iar o treime se uita zilnic. Cand e vorba de retele de socializare, 88% din cei care su telefoane inteligente intra pe acestea, iar 57% le acceseaza in fiecare zi.
Noua din zece posesori de smartphone cauta informatii despre locuri din apropiere, 61% fac asta saptamanal, iar 31%, zilnic. Ei cauta informatii despre diverse firme pe care in cele mai multe cazuri le viziteaza (66%). In urma cautarii de informatii locale, 43% au realizat si achizitii.
Aproape 85% dintre cei care au smartphone au cautat informatii despre un serviciu sau produs, iar in 27% din cazuri, cei care incep cautarea unui produs pe smartphone ajung sa il cumpere din magazine fizice, iar 24% de pe internet.
Cei care incep sa cumpere de pe smartphone ajung