Comisia de ancheta numita de sefii Primariei Iasi sa verifice cauzele accidentului de pe strada Arcu va testa tramvaiul cu numar de parc 276 care, ramas fara frane, s-a izbit violent de un alt vagon. Aceeasi comisie a facut deja o reconstituire a accidentului din data de 9 decembrie, insa pentru testari s-a folosit un alt tramvai de model ST10, asemanator celui implicat in accident. Franele vagonului au functionat si fara energie electrica, insa aceste testari nu au fost concludente pentru ca nu s-a folosit acelasi tramvai, iar din acest motiv se vor face testarile cu vehiculul implicat in accident.
"S-au facut o serie de simulari cu un alt vagon, dar de acelasi model ST10. Simularile s-au facut pe timpul noptii, iar vatmanul care l-a condus a actionat dupa indicatiile vatmanului implicat in accident. Nu stiu cand se va scoate tramvaiul respectiv. In acest moment, vagonul este sigilat, iar membrii comisiei de ancheta vor decide cand va fi verificat", a spus Adrian Mihai, purtator de cuvant al RATP Iasi.
Tramvaiul dispune de trei sisteme de franare la vagonul motor (frâna reostatica, frâna cu acumulator mecanic si frâna electromagnetica) si alte doua sisteme de frânare la vagonul remorca (frâna cu acumulator mecanic si frâna electromagnetica). Initial, vatmanul din tramvaiul 3 a actionat sistemul de frânare reostatic care nu a functionat, iar tramvaiul a intrat cu viteza în patinaj. Dupa spusele vatmanului Petru Coca, angajatul RATP a accesat apoi frâna de urgenta, adica sistemul electromagnetic, care nu a functionat de asemenea. La fel s-ar fi intamplat si cu ultimul sistem de frânare, care nu a putut fi activat de vatman.
Comisia de ancheta numita de sefii Primariei Iasi sa verifice cauzele accidentului de pe strada Arcu va testa tramvaiul cu numar de parc 276 care, ramas fara frane, s-a izbit violent de un alt vagon. Aceeasi comisie a facut de