Preluarea reţelei Plus de către Lidl a adus grupului Schwarz, care operează şi Kaufland, o cotă de piaţă cuprinsă între 25 şi 50% în anumite zone
Alte aspecte analizate sunt preţurile de achiziţie de la producători sau importatori şi vânzările de marcă proprie
La doi ani de la preluarea efectivă a reţelei Plus de către Lidl, cota de piaţă a grupului Schwarz în România, care operează reţelele Kaufland şi Lidl, se situa între 25% - 50% în unele zone din ţară, a anunţat ieri Consiliul Concurenţei, prezentând una dintre concluziile analizei privind impactul acestei tranzacţii asupra pieţei de retail.
Preluarea celor 103 de magazine care făceau parte din reţeaua Plus de către Lidl a fost autorizată de autoritatea de concurenţă în noiembrie 2010, moment în care grupul Schwarz, din care face parte Lidl, activa în România prin intermediul Kaufland.
"În urma analizei tranzacţiei, Consiliul Concurenţei a identificat 16 pieţe locale pe care Kaufland şi Plus înregistrau cote de piaţă cumulate de peste 15%, pe 5 dintre acestea depăşeau 30%, ajungând chiar la 45%. Atât Lidl, cât şi Kaufland au deschis magazine noi în zonele analizate, ceea ce înseamnă că o parte a creşterii cotelor de piaţă se datorează creşterii organice a grupului. În alte cazuri cota cumulată a Kaufland şi Lidl a scăzut. De această dată, scăderea s-a datorat deschiderilor multiple de magazine ale concurenţilor", se arată în analiza Consiliului.
Extinderi şi intrări de noi concurenţi
Toate pieţele analizate înregistrează intrări de noi concurenti şi extinderea celor deja existenţi. De exemplu, în Râmnicu Valcea, lanţurile locale (Annabella, Diana şi Euromarket) au ajuns la o cotă cumulată de cca. 23% din piaţă în anul 2012. De asemenea, anii 2011 - 2012 au marcat şi ieşirea unor concurenţi de pe piaţă: Interex şi Minimax Discount în totalitate, iar Carrefour