Trupul, cel mai frumos obiect de consum, după cum scria sociologul Jean Baudrillard, este şi unul dintre principalele puncte de atracţie din videoclipurile româneşti. Care sunt ideile videoclipurilor sexi, cum îmbunătăţesc sau afectează ele imaginea interpreţilor, ce efecte au asupra consumatorilor şi care sunt costurile acestor filmuleţe au fost doar câteva dintre subiectele abordate în cadrul emisiunii Adevărul Live.
În studioul Adevărul, jurnaliştii au discutat cu Florin Botea, fondatorul casei de producţie Rival Film şi expertul care a regizat sute de videoclipuri, printre care Heaven – “Sunshine”, Morris – “Awela”, Lucky Man Project – “Party Starter” şi Liviu Hodor “Je t'áime”.
Prin Skype, a intrat, în direct, şi rapperul moldovean Kapushon, care a lansat recent piesa virală „Fratică dă-ne o bucaţică”, în colaborare cu beatmaker-ul ucrainean DJ Khursey şi Gloria Gorceag. De asemenea, fenomenula fost analizat şi din perspectivă psihologică, de către un specialist, în contextul în care videoclipurile de succes influenţează consumatorii, formându-le expectaţii cu privire la propriul corp şi la raporturile stabilite cu ceilalţi. Dezbatere Adevărul Live, despre sexualizarea clipurilor româneşti
Principalele declaraţii
„Ideea a început ca o parodie, dar a ieşit o lucrare cu iz de parodie. Mi s-a părut tot timpul stranie ideea unei piese agresive, aşa cum fac afro-americanii. Am vrut să fac ceva original, să combin două idei total opuse, swag-ul şi mămăliga. Cam asta a ieşit, nu m-am aşteptat să prindă. Am înţeles că în România a prins mai bine ca în Moldova. Nimeni nu este dator să înţeleagă cum o fac eu“, spune Kapushon, rapperul moldovean cunoscut pentru piesa „Frăţică dă-ne o bucăţică“.
„Caterinca“ prinde la români, nu la moldoveni
„Românii au înţeles mai bine ideea, nu cunosc piaţa românească atât de bine. Piesele mele de până a