Are culoarea verde mat şi poate trage foc continuu cu ajutorul unei telecomenzi. E vorba de un prototip construit pe baza Daciei Duster. La exterior, diferenţele principale sunt roll-cage-ul exterior (n.r. - structura de protecţie exterioară, din ţeavă de oţel), cele trei scuturi, de sub motor, de sub rezervor şi de sub diferenţialul spate.
Cei care au realizat maşina, specialiştii Renault Technologie Roumanie împreună cu Romturingia, susţin că se poate opta şi pentru un blindaj din fibră de carbon, care este mai uşor şi de cinci ori mai rezistent decât oţelul. Pe acoperiş, montată pe roll-cage, se află piesa de rezistenţă: o turelă cu suport de puşcămitralieră. În plus, maşina are două reţele electrice: cea convenţională de 12 V şi una de 24 V, care dispune şi de un transformator la 220 V. La nevoie, farurile şi stopurile pot fi camuflate şi există o funcţie care permite stingerea tuturor luminilor, rămânând aprinse doar două lumini de ghidaj care bat în jos. Din SUA sunt importate cele patru lumini cu LED de semnalizare - două în faţă şi două în spate - conform standardelor internaţionale. Deocamdată, e vorba doar de un prototip
În acest moment, maşina este în stadiul de prototip, acesta urmând a fi perfecţionat în funcţie şi de cererea Armatei române. Este important de menţionat faptul că maşina şi toate echipamentele sunt realizate în România. Ţinta poate fi programată cu precizie
Turela pe care e amplasată puşca-mitralieră este montată pe acoperiş şi se comandă din interior cu ajutorul unui joystick. Tot de acolo se face tragerea. Joystick-ul este legat la un monitor şi se pot programa atât ţinta, cât şi câte cartuşe să fie trase în ţintă. Tot ansamblul cântăreşte 140 kg şi este realizat la Uzina Mecanică Bucureşti.
fotografii: Dragoș Savu
Citiţi mai multe despre acest model în numărul din ianuarie al revistei Auto Bild.