Patru morţi, zeci de răniţi, unii schilodiţi pe viaţă, plus pagube de zeci de mii de euro. Acesta e bilanţul neoficial al accidentelor înregistrate în Bihor pe DN 79 Oradea-Arad şi pe DN 19 Oradea-Satu Mare, reabilitate în 2011-2012 şi împestriţate cu insule pentru calmarea traficului atât la intrarea, cât şi la ieşirea din localităţi.
În toate cazurile, consecinţele grave ale accidentelor puteau fi evitate dacă lucrările ar fi fost făcute ca la carte. Fiindcă nu sunt, Poliţia Rutieră a semnalat erorile încă din stadiul de proiectare, ba a şi amendat Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, dar fără efect: CNADNR doar a contestat sancţiunile în instanţă.
Un mort, un rănit
Şicanele înşirate pe DN 79 au făcut lunea trecută două noi victime. În jurul orei 1 dimineaţa, un arădean de 48 de ani, conducându-şi Mercedesul cu viteză, a observat prea târziu insula de calmare a traficului de la ieşirea din Gepiu spre Oradea, a lovit bordura care o delimitează şi a fost răsturnat în şanţ. "Şoferul a murit pe loc, iar pasagera, o tânără de 23 de ani, a fost internată la spital în stare gravă", anunţa purtătorul de cuvânt al Poliţiei Bihor, subcomisarul Alina Dinu.
O cruce străjuieşte insula în care, anul trecut, şi-a mai pierdut viaţa un alt şofer, iar localnicii zic că din cauza ei accidentele sunt dese aici. "Lucrarea a fost făcută de mântuială. Trebuia să oblige la reducerea vitezei doar maşinile care intră în localitate, nu şi pe cele care ies. Nu este iluminată, şoferii o văd târziu, mai ales dacă vin tare, iar bordurile sunt înalte şi puse drept. Când le lovesc, maşinile ricoşează în şanţ sau pe contrasens", spune angajatul unui cafe-bar din apropiere.
10 într-o zi
În asemenea condiţii, şoferii nu sunt scutiţi de accidente nici la viteze mici. Luna trecută, orădeanul Marius Cruceru (foto) a păţit-o la intrarea în comuna Avram