Academia de film americană (Academy of Motion Picture Arts and Sciences), care organizează în fiecare an gala de decernare a premiilor Oscar, şi-a prezentat marţi noul logo, creat pentru a pune accentul pe celelalte activităţi ale instituţiei.
Prestigioasa instituţie americană vrea să-şi facă mai cunoscute în lume celelalte activităţi ale sale, acţiuni cotidiene de difuzare, punerea în valoare şi sprijinirea cinematografiei şi a artiştilor ei, pentru a nu mai fi asimilată doar cu gala de înmânare a preţioaselor statuete.
Academia de film americană şi-a înlocuit vechiul logo, care prezenta o statuetă înconjurată de un cerc de lumină, printr-o siluetă a statuetei Oscar, strălucind într-un con de lumină, iar ansamblul are forma literei "A", exact ca majuscula din "Academie".
"Acest design oferă academiei o prezenţă în propriul ei logo pentru prima dată şi subliniază eforturile noastre de sprijinire a artelor şi ştiinţelor creaţiei pe durata întregului an", a explicat Christina Kounelias, director de marketing al Academiei de film americane.
Pe lângă organizarea galei Oscarurilor, academia organizează pe parcursul întregului an proiecţii şi expoziţii, acordă burse, organizează o prestigioasă competiţie de scenarii şi susţine o activitate intensă de arhivare şi de restaurare.
Academia de film americană va inaugura în 2017 un Muzeu al cinematografiei, la Los Angeles, alături de prestigiosul muzeu LACMA.