De cum am intrat în luna decembrie, românii bat magazinele în lung și în lat după cadouri. Încă nu știți ce să cumpărați? Foarte populare în străinătate, aşa-numitele „cadouri experienţă“ încep să fie din ce în ce mai căutate şi la noi
Găsirea cadoului potrivit a fost dintotdeauna o provocare: un studiu al Mednet Research arată că aproape 40% dintre români au primit de-a lungul timpului daruri inutile, care nu le-au făcut plăcere. Ca să ne scoată din încurcătură, doi tineri antreprenori – Tibi Breazu (originalo.ro) şi Marius Avram (happy-box.ro) – au importat în România o afacere larg răspândită în Occident, dar nouă pentru piaţa autohtonă: comerţul cu pachete-cadou, fiecare conţinând zeci de opţiuni diferite (zboruri cu avionul, şedinţe la ore de sport, cine romantice, răsfăţ la spa, rafting, cannoying etc.). „De ce să dăruieşti un cadou care nu știi sigur dacă este pe gustul persoanei care îl primește, când poţi să oferi un dar extrem de flexibil şi memorabil... nu ai cum să dai greș cu o amintire“, aduce Tibi Breazu, coproprietarul Originalo, un prim argument în favoarea comerţului cu cadouri de acest tip. (Strict tehnic, fiecare pachet-cadou conţine o broşură detaliată care prezintă până la 50 de activităţi dintre care beneficiarul cadoului îşi poate alege una pe care să o încerce, şi un voucher securizat, ambalate într-o cutie elegantă, cu termen de valabilitate de un an.)
„Nu am inventat noi roata (...) Am locuit o vreme în Franţa şi, prin 2008, tot mergând la prietenii mei de-acolo, am văzut că, la aniversări sau petreceri, invitații veneau cu câte un pachet...chiar mă întrebam dacă atât de mult se citește în Franța. De fapt, erau niște pachete-cadou, care cuprindeau diverse experiențe. La noi nu exista aşa ceva“, povesteşte Tibi Breazu de unde i-a venit ideea de a lansa în România – împreună cu partenera lui, Ioana Antonie -, acest conce