McLaren Automotive, producătorul britanic de maşini sport, vrea să introducă o tehnologie care să înlocuiască ştergătorul clasic de parbriz, introdus de Mary Anderson în 1903, scrie Yahoo Autos.
Sistemul de ştergere a geamului la avioane cu vibraţii ultrasonice i-a impresionat pe inginerii de la McLaren care au început să cerceteze tehnologia mai în detaliu.
„Am aflat greu de la o sursă din armată despre această tehnologie. Am întrebat de ce nu se văd ştergătoarele la unele avioane. Mi s-a spus că nu este vorba de un strat special de pe suprafaţa geamului ci de un sistem electronic cu frecvenţă înaltă care funcţionează mereu”, a spus Frank Stephenson, director de design de la McLaren.
Compania a confirmat că deşi nu are în plan începerea producţiei, a urmărit cu interes sistemul de curăţare cu vibraţii ultrasonice.
Un inventator japonez a înregistrat un patent pentru un asemenea sistem în 1988.
Mary Anderson, un dezvoltator imobiliar american, a înregistrat primul brevet pentru un sistem de curăţare a parbrizului maşinii. Ştergătorul era operat manual, din interiorul maşinii, însă era criticat pentru faptul că diminua atenţia şoferului. Ştergătoarele maşinilor de astăzi operează motorizat însă conceptul a rămas cel pe care Anderson l-a imaginat.
McLaren Automotive, producătorul britanic de maşini sport, vrea să introducă o tehnologie care să înlocuiască ştergătorul clasic de parbriz, introdus de Mary Anderson în 1903, scrie Yahoo Autos.
Sistemul de ştergere a geamului la avioane cu vibraţii ultrasonice i-a impresionat pe inginerii de la McLaren care au început să cerceteze tehnologia mai în detaliu.
„Am aflat greu de la o sursă din armată despre această tehnologie. Am întrebat de ce nu se văd ştergătoarele la unele avioane. Mi s-a spus că nu este vorba de un strat special de pe suprafaţa geamului ci de un si