Licitaţia pentru transportul de persoane în comunele vecine municipiului Cluj-Napoca a fost adjudecată operatorilor privaţi Fany şi MV Trans.
În timp ce primarul Emil Boc şi conducerea RATUC Cluj anunţă extinderea traseelor transportului public în comun din municipiu în zona metropolitană, operatorii privaţi îşi prelungesc dreptul de a presta servicii de transport persoane în comunele vecine. Licitaţia pentru traseele judeţene de transport persoane a fost adjudecată firmelor private, inclusiv în Floreşti şi Apahida, comune în care RATUC Cluj şi-a anunţat intenţia să intre din 1 ianuarie 2014.
Traseul Cluj-Napoca – Floreşti a fost câştigat de firma Fany, cea care a asigurat transportul şi până acum. De altfel, potrivit Centrului Naţional de Management al Societăţii Informaţionale, Fany a fost singurul ofertant în cadrul licitaţiei.Traseul Cluj-Napoca – Apahida a fost câştigat de MV Trans, în competiţie fiind înscrisă şi firma Fany. RATUC s-a transformat în societate comercială
Recent, RATUC Cluj s-a transformat în societate comercială pentru a putea prelua transportul în comun din zona metropolitană, din 1 ianuarie 2014. De asemenea, a fost înfiinţată şi Asociaţia de Transport Metropolitan din care fac parte comunele Floreşti, Baciu, Apahida, Feleacu, Ciurila şi Chinteni tot pentru a putea extinde transportul în comun din Cluj-Napoca în zona comunelor vecine. Totul este la mâna instanţei
În ciuda faptului că cele două firme private de transport au câştigat licitaţia, situaţia s-ar putea schimba după încheierea procesului care se află încă pe rolul instanţelor. S-a ajuns la proces după ce Consiliul Judeţean Cluj a suspendat licenţele operatorilor privaţi, iar firma Fany a dat în judecată forul judeţean. Tribunalul Cluj a dat câştig de cauză firmei Fany, dar decizia nu este una definitivă astfel că autorităţile locale aşteaptă o decizie definitivă ş