Spoturile Roșia Montană au ajuns din nou pe masa CNA. La două luni după ce membrii Consiliului Național al Audiovizualului au interzis toate spoturile care promovau mineritul în Roșia Montană, ieri, forul a reluat discuția privind noile reclame ale proiectului RMGC.
Potrivit informațiilor Paginademedia.ro, Consiliul Național al Audiovizualului a primit aproximativ 100 de reclamații, de la momentul deciziei CNA de a interzice campania de promovare a mineritului la Roșia Montană (15 octombrie). Mai mult de jumătate dintre acestea se referă la noile spoturi “cu grafice desenate” ale RMGC.
Telespectatorii se declară nemulțumiți de faptul că au reapărut spoturile care promovează proiectul de exploatare minieră de la Roșia Montană și de faptul că cifrele prezentate (legate de locurile de muncă, beneficiile economice ale României) sunt de natură înșelătoare.
Pe de altă parte, Consiliul Român pentru Publicitate (RAC) spune că aceste reclame nu încalcă prevederile Codului de Practică în Publicitate.
Comitetul RAC, reunit pe 6 decembrie, a analizat trei spoturi (Cum va fi protejat mediul? Cât câștigă România? Cât de sigur va fi barajul?), pe baza unor sesizări ale consumatorilor. Consiliul Român pentru Publicitate și CNA au un parteneriat, în baza căruia RAC oferă Consiliului un punct de vedere pe cazurile semnalate.
La discuțiile de ieri de la CNA a participat și un avocat din partea RMGC, care a pledat în fața membrilor că aceste spoturi “nu conțin informații înșelătoare”.
“RAC și-a exprimat acordul că aceste spoturi sunt în conformitate cu reglementările legislației audiovizualului”, a spus avocatul RMGC, în fața membrilor CNA, la începutul pledoariei sale. Acesta a menționat că Roșia Montană Gold Corporation a apelat și la serviciul de copy advice al RAC, înainte de a realiza spoturile.
“Spoturile prezintă niște date reale, matematic