Premierul Victor Ponta a anuntat joi ca asocierea Vinci-Strabag-Aktor a castigat licitatia pentru realizarea in concesiune a tronsonului de autostrada Comarnic - Brasov, informeaza Agerpres. Tronsonul de autostrada lung de 58 de kilometri ar urma sa coste in jur de 1,2 miliarde de euro pentru constructie si va fi practic prima autostrada romaneasca facuta in concesiune si pe care constructorul va pune taxa. Concesiunea va fi pe o perioada de 30 de ani, timp in care statul va acorda plati de disponibilitate constructorului pentru a compensa veniturile provenite din taxa. Unele estimari pun costul real al autostrazii undeva in jur de 4 miliarde de euro pe 30 de ani, scrie HotNews.ro.
Aceasta este a treia incercare de a concesiona lucrarea, dupa doua tentative esuate in trecut: in 2004 (cu firma Vinci) si in 2009 (cu asocierea Vinci-Aktor).
Concesiunea pe 30 de ani - un test pentru strategia de autostrazi a Guvernului
Potrivit informatiilor publicate pe site-ul electronic de achizitii publice odata cu lansarea procedurii, tronsonul de autostrada Comarnic-Brasov are o lungime de 58 de kilometri, iar valoarea estimata de CNADNR este de 5,32 miliarde de lei fara TVA ( total: 1,2 miliarde de euro, 21 milioane de euro/km).
Durata contractului este de 360 de luni (30 de ani), incepand de la data atribuirii contractului sau de la emiterea ordinelor de incepere a lucrarilor, aceasta perioada incluzand etapa de constructie, etapa de operare si intretinere, insa documentul nu precizeaza o data sau un termen cand ar putea fi gata lucrarile de constructie.
Acest proiect in regim de concesiune este unul extrem de important pentru strategia actualului guvern in materie de autostrazi. Practic, de succesul sau depind si celelalte proiecte care vor fi dezvoltate in parteneriat public-privat sau concesiune, unele deja scoase