Lupta pentru audienţă în televiziunile româneşti a fost marcată, în ultimii ani, de achiziţionare unor produse de succes din străinătate, adaptate pe tiparul publicului autothon. În iulie 2011 Pro TV a achiziţionat drepturile pentru formatul muzical „The Voice“, iar Antena 1 a contracarat cu talent show-ul „X Factor“ în septembrie 2011.
Rivalitatea dintre cele două televiziuni s-a adâncit şi mai mult acum, în ajunul celor două finale din 2013. Actul final de la „X Factor“ va avea loc pe 22 decembrie, în timp ce ultimul show de la „Vocea României“ se va desfăşura pe 26 decembrie. Linia de demarcaţie dintre cele două emisiuni nu este reprezentată doar de cele patru zile care le despart, ci este definită şi de audienţe, organizare, de valoarea concurenţilor şi de componenţa juriului.
Audienţele au fost mai mereu în favoarea show-ului „Vocea României“. În acest sezon, cele mai bune cifre au fost furnizate în urma ediţiei din 5 octombrie, atunci când 2,24 de milioane de persoane au urmărit, în medie, pe minut, discuţiile dintre Horia Brenciu şi colegii săi din juriu, potrivit datelor furnizate de Kantar Media şi redate pe paginademedia.ro. În schimb, edţia live a emisiunii „X Factor“ de pe 24 noiembrie a înregistrat un vârf de peste 890.000 de telespectatori.
În mod evident, zilele de difuzare ale show-urile au un rol foarte important în atragerea publicului în faţa micilor ecrane. „Mutarea emisiunii «Vocea României» sâmbăta a fost una strategică. În ultimul sezon, «Vocea României» a fost depăşită, marţea, de «Suleyman Magnificul», serialul difuzat de Kanal D. Pro TV a ales o altă zi pentru a-şi asigura un leadership. Dacă punem faţă în faţă «Vocea României» şi «X Factor», emisiunea de pe Pro TV are o audienţă de peste două ori mai mare decât talent-show-ul de pa Antena 1. Datele de audienţă arată că, în acest sezon, cu Vocea sâmbătă, Pro TV a fost pe pr