Poliţia municipiului Suceava a fost sesizată pe 17.12.2013, ora 10.30, de Iulia U., de 64 de ani, din localitate, cu privire la faptul că, în perioada 11-13.12.2013, a fost victima infracţiunii de înşelăciune.
Din cercetări, poliţiştii au stabilit că, la data de 11.12.2013, reclamanta a fost sunată pe telefonul fix de o persoană care s-a recomandat a fi fiul ei şi care i-a spus că a suferit un accident de circulaţie şi are nevoie de o sumă mare de bani, după care i-a dat la telefon să discute cu avocatul său.
Fără a cere mai multe detalii, victima s-a deplasat la sediul unei agenţii bancare, unde a depus suma de 2.000 lei.
După ce a depus banii, a fost sunată din nou de avocat, care i-a mai cerut bani şi la 13.12.2013, a depus suma de 2.400 lei, iar ulterior a aflat că fiul ei nu a fost implicat în niciun accident rutier.
În cauză s-a întocmit dosar penal sub aspectul săvârşirii infracţiunii de înşelăciune.
„Metoda «accidentul» a făcut deja multe victime în ţară. Autorii infracţiunilor de înşelăciune îşi diversifică modurile de operare, apărând noi metode pentru acest tip de infracţiune.
Deşi poliţiştii au atras în numeroase rânduri atenţia cu privire la acest mod de operare, cetăţenii încă mai cad victime unor infracţiuni de înşelăciune prin telefon.
Pentru prevenirea unor astfel de situaţii, IPJ Suceava vă recomandă să manifestaţi prudenţă în cazul în care sunteţi contactaţi telefonic şi să nu daţi curs solicitării de a trimite bani.
De regulă, pentru a fi credibili, suspecţii se dau drept avocaţi, poliţişti, procurori, medici, şi solicită telefonic bani, susţinând că rude apropiate au fost victimele unor accidente de circulaţie şi au nevoie urgent de bani pentru spital sau au fost reţinute de poliţie, iar sumele de bani reprezintă onorariul sau trebuie să acopere pagubele produse în accident”, atrage atenţia pol