În România, imperiile media nu sunt făcute să dureze. Excepție nu face nici Trustul PRO construit de Adrian Sârbu...
După plecarea lui Sârbu din poziția de CEO al companiei CME, cu cartierul general la Praga, și care deține în România Pro TV, rezultatele financiare raportate pentru perioada în care românul a deținut funcția au fost dezastruoase.
Reporter Virtual a anunțat în luna noiembrie faptul că în doar două săptămâni (în intervalul 29 octombrie-12 noiembrie), acţiunile listate la bursa de la New York ale CME s-au prăbuşit cu 63,99%. Asta după ce CME a raportat o pierdere de 23,3 milioane dolari in trimestrul al treilea din 2013, iar managementul estima un cash flow negativ de 140 de milioane de dolari pana la sfarsitul anului.
Americanii de la Time Warner, care au ajuns la 49,9% din acțiunile CME, nu au tolerat situația financiară a companiei, acesta fiind și unul din motivele pentru care Adrian Sârbu a demisionat intempestiv din fruntea fruntea CME dupa ce abia isi prelungise contractul pentru o perioada de doi ani. După demisia din august a lui Sârbu, CME a anunţat că directorul financiar şi vicepreşedintele au decis să plece şi ei din companie. Schimbările s-au simțit și la București, unde Pro TV SA s-a ales cu un director lituanian, Aleksander Cesnavicius.
Oficialii Time Warner au anunțat o perioadă de „austeritate”, cu reduceri de cheltuieli, de personal și vânzări de active. Astfel că „furtuna” a ajuns și la București, unde CME scoate la vânzare studiourile MediaPro de la Buftea și posturile de radio Pro FM și InfoPro. Cuvântul de ordine: tăieri de cheltuieli și vânzări
Vânzarea studiourilor MediaPro ar însemna pentru CME o reducere semnificativă a costurilor din România, după ce această ramură a business-ului a înregistrat pierderi de 6 milioane de euro în 2012, potrivit raportărilor de la BVB. Valoarea terenurilor şi a imobilelor