A apărut pe piaţă acum 20 de ani, dar s-a scufundat uşor. N-a dispărut complet niciodată, iar de câţiva ani revine în forţă în obiceiurile intime ale femeilor. I-a sosit timpul?
La început, s-a numit FC1, deşi mulţi ştiau de Femidom sau Reality. Glumeţii i-au spus în toate felurile: pungă de plastic, balon de aer sau şosetă de aer.
Două decenii mai târziu, Mary Ann Leeper încă nu vede ce este atât de amuzant. „Am crezut atât de mult în acest produs. Am crezut că femeile chiar vor să aibă grijă de ele. Am fost naive, sau poate doar eu”, spune ea pentru bbc.com.
Leeper a fost preşedinta companiei Chartex, cea care producea FC1. Înainte să iasă pe piaţă, a plutit un aer de curiozitate şi anticipări în atmosferă, dar cei implicaţi în afaceri au subestimat aspectul nefamiliar pe care dispozitivul mare şi alunecos va părea în faţa clienţilor europeni şi americani.
Aceasta îşi aminteşte cum totul a început de la un articol de presă, de la care a pornit efectul domino. „A fost un şoc pentru mine. De ce să faci mişto de un produs care urma să ajute femeile să rămână sănătoase, care avea să le protejeze de bolile cu transmitere sexuală, precum şi de sarcinile nedorite?”, se întreabă în continuare Leeper.
BBC notează faptul că, totuşi, produsul a fost lansat pe piaţă cu nişte slăbiciuni. Realizat din poliuretan, devenea un pic zgomotos în momentele-cheie, ceea ce a devenit sursa principală a glumelor făcute pe seama produsului.
După un timp, Leeper a primit un telefon în care era anunţată că există o petiţie, semnată de 30.000 de femei, care cere readucerea produsului pe piaţă. Femeia care a sunat-o era responsabilă de un program anti-SIDA în Zimbabwe.
A fost începutul unui parteneriat care a urcat prezervativul pentru femei în preferinţele acestora, în întreaga lume.
FC2 (foto), succesorul primului produs, este realizat dintr-un