In cursul zilei de 20 noiembrie 2013 angajati ai RAT Brasov au demontat un tronson al retelei de troleibuz intre cap de linie Stadionul Tineretului – giratoriu str. Lunga. Reteaua nu mai era folosita dar putea fi refolosita in cazul prelungirii retelei pana la fostul stadion municipal sau chiar in zona Brintex-Depozite ILF. E evident ca actualul capat de linie, pt. traseele 3 si 5b este inutil, troleibuzele (cate unul/ora circula aproape goale).
In luna septembrie 2012 a fost desfiintata reteaua de troleibuz de pe strada Aurel Vlaicu, la doua zile dupa ce proiectantul a predat RAT Brasov proiectul privind infiintarea unui traseu de troleibuze Triaj – Garii – str. Aurel Vlaicu – Stad. Tineretului. In februarie 2011 primarul Scripcaru anunta reintroducerea pe str. Aurel Vlaicu, de ce nu se respecta vointa primarului?
Doresc sa ne transmiteti CINE a dat dispozitia desfiintarii retelei de troleibuz de pe tronsoanele amintite anterior. Atrag atentia ca retelele apartin domeniului public al municipiului Brasov, fiind in administrarea RAT, deci era nevoie de Hotarare a Consiliului local pt. demontarea lor. Nu am gasit astfel de Hotarari.
In alta ordine de idei, deplang distrugerea sistematica a transportului electric cu troleibuze, in timp ce orasele europene (re)introduc sau extind retelele electrice si achizitioneaza troleibuze moderne, cu consum energetic scazut.
In perioada 2007-2013 (cu prelungire pana in anul 2014) s-au alocat fonduri europene pt. introducerea si/sau modernizarea retelelelor de troleibuz sau tramvai. De ce Brasovul nu a accesat fonduri nerambursabile pt. refacerea retelelor de troleibuz desfiintate abuziv?
In perioada 2014-2020 vor fi fonduri europene disponibile pt. achizitionarea troleibuzelor si tramvaielor NU si pt. achizitionarea autobuzelor (fie ca acestea sunt hibrid sau electrice). Aveti proiecte pt. extinder