Agenţia de e-commerce ContentSpeed a publicat o analiză în care arată cât au cheltuit românii de Black Friday în funcţie de regiunea geografică, iar diferenţă dintre Moldova şi Capitală este de peste 50% în favoarea Bucureştiului, arată un comunicat de presă.
Cele mai scumpe produse vândute pe platformă au fost anvelopele de iarnă, cu o medie de 277 euro/set.
În opt zile, între 22 şi 29 noiembrie- cele două valuri de Black Friday - pe magazinele de pe paltformă ContentSped clienţii au cumpărat în total în valoare de două milioane euro, iar cifrele au fost detaliate în funcţie de câţiva factori, inclusiv cei regionali, se arată într-un comunicat de presă al ContentSpeed.
Tendinţele de shopping pe Internet au fost analizate la nivel naţional, în funcţie de cele mai active segmente din online. Datele evidenţiază valoarea medie a comenzii repartizată la nivelul celor opt regiuni georgrafice din hartă propusă pentru regionalizarea României. În analiză au fost incluse costurile pentru produse şi au fost excluse costurile de transport, spun cei de la agenţie.
În medie, la nivel naţional, fiecare român care a cumpărat de pe unul din magazinele gestionate de ContentSpeed a cheltuit 53,15 euro pentru cumpărături online, arată datele de pe platformă.
Cea mai scăzută valoare a comenzii medii la nivelul României, 43,5 euro, s-a înregistrat în regiunea de dezvoltare Nord-Est (zonă Moldovei), formată din judeţele Bacău, Botoşani, Iaşi, Neamţ, Suceava şi Vaslui, în timp ce cea mai mare valoare a comenzii medii a fost, aşa cum era normal, în regiunea Bucureşti-Ilfov, zonă în care clienţii au plătit, în medie, 71,2 euro pentru cumpărăturile online.
După regiunea Bucureşti-Ilfov, pe locul secund în privinţă celei mai mari valori pentru comandă medie s-a situat regiunea de dezvoltare Sud-Est, din care fac parte