BCR, cea mai mare bancă locală după activele deţinute, a concediat anul acesta 1.200 de salariaţi cu normă întreagă pe segmentul de retail banking şi a angajat 400 de persoane cu jumătate de normă, pe o nouă structură de organizare. Oficialii băncii susţin că eficienţa personalului a crescut astfel cu 30-50% faţă de anul trecut.
„Pe retail avem minus 1.200 de persoane în această perioadă, dar am introdus şi conceptul de part-time în bancă, 400 de persoane au intrat în bancă cu program part-time. Dintre aceştia, doar un număr foarte mic se regăsesc din cei care au plecat, pentru că mulţi au optat pentru program full-time, în general au fost intrări noi“, a declarat Dana Demetrian, director reţea retail BCR.
Ea a arătat că procesul de reorganizare s-a realizat într-o perioadă de şase luni, fără efecte negative asupra profitabilităţii băncii, iar eficienţa s-a îmbunătăţit cu 30-50%, în funcţie de segmentul de produse. Angajaţii part-time câştigă cât un consilier, raportat la norma de muncă.
„Ne aşteptăm să ajungem la 20-30% eficienţă într-un an normal, anul viitor se va simţi efectul cel mai bine, după ce reorganizăm şi unităţile. (...) Nu am reorganizat BCR pentru că cineva ne-a solicitat acest lucru, ci pentru că piaţa cere să faci reorganizare periodic“, a mai spus Demetrian.
Costurile reorganizării au fost prevăzute în bugetul băncii, iar estimările nu au fost depăşite, nici măcar atinse, potrivit oficialului BCR. Pentru anul următor, banca are un program de training şi de certificare structurat pentru tot personalul care vizează segmentul de retail.
Pe retail, BCR vizează să aibă o cotă de piaţă de minimum 20% pentru creditele nou-acordate, atât garantate, cât şi negarantate.
„Vrem să creştem portofoliul pe ambele segmente, credite garantate şi negarantate, obiectivul nostru este să atingem o co