Învăţătoarea Doina Țarălungă a primit distincţia “Domnul Trandafir”, pentru dăruirea cu care se apleacă, de 39 de ani, asupra elevilor.
La Sărbătoarea şcolii nemţene din acest an au primit recunoaştere din partea comunităţii şi acei dascăli, nu puţini la număr, care nu apar niciodată pe lista premianţilor la olimpiadele şcolare, care nu au funcţii de conducere, care nu iau decizii care să schimbe soarta şcolii sau care au predat toată viaţa într-un sat izolat de lume, dar care şi-au pus amprenta asupra formării a generaţii şi generaţii de elevi. Nominalizările pentru această secţiune, fericit intitulată “Domnul Trandafir”, s-au făcut mai mult cu inima şi cu sufletul, pentru că dragostea pentru elev şi dăruirea nu se consemnează în adeverinţe şi nu sunt cuantificate în puncte şi în dosare. Sunt certificate, însă, de dragostea cu care elevii lor se întorc mereu la şcoală, pentru a-şi împărtăşi bucuriile şi necazurile cu “Doamna”. Vă prezentăm, în continuare, cei cinci dascăli romaşcani care au fost premiaţi la prima ediţie a “Sărbătorii şcolii nemţene” la categoria “Domnul Trandafir”.
Prima învăţătoare cu “after school”
Învăţătoarea Doina Țarălungă a petrecut, până acum, la catedră, 39 de ani, din care 27 la Școala “Alexandru Ioan Cuza”. Fire puternică şi tenace, deţine, pe lângă o pregătire profesională ireproşabilă, şi secretul care o face să rămână în conştiinţa elevilor din toate generaţiile. Doina Țarălungă a fost prima învăţătoare care a pus bazele sistemului de învăţământ “after school” în Roman, cu 16 ani în urmă, a elaborat materiale auxiliare pentru învăţământul primar, a reuşit ca, prin forţe proprii, să doteze sala de clasă şi să elaboreze strategii pentru eficientizarea demersului didactic şi a reuşit ca, dincolo de elevi care să exceleze la o materie sau alta, să formeze oameni.
“Doamna” celor de la clasa I A de la Școala “Alexan