Serialele şi programele TV au capacitatea de a modifica simţul gustativ al telespectatorului, potrivit unui studiu realizat de compania britanică Mindlab.
Astfel, serialul "Downton Abbey" face ca băuturile să aibă un gust "mai elegant", iar sitcomul "Only Fools and Horses" oferă băuturilor o aromă "distractivă", informează dailymail.co.uk.
"Uitaţi de faptul că trebuie să alegeţi vinul potrivit pentru mâncarea potrivită - ceea ce trebuie să faceţi este să combinaţi băutura cu programul TV pe care îl urmăriţi", spune autoarea acestui articol publicat pe site-ul tabloidului Daily Mail.
Potrivit unui studiu recent, alegerea unui anumit program TV poate să modifice gustul băuturilor servite la masa festivă de Crăciun.
Astfel, un vin din categoria Cabernet Sauvignon trebuie însoţit cu vizualizarea episodului special de Crăciun al serialului "Downton Abbey", iar vinul Chardonnay trebuie gustat în timp ce telespectorul urmăreşte episodul de Crăciun al serialului "Eastenders".
Studiul a fost realizat de compania Mindlab pentru lanţul de magazine Aldi. Autorii săi au invitat 50 de persoane să acorde note mai multor tipuri de băuturi - vin, bere şi coniac - în timp ce urmăreau patru episoade speciale de Crăciun ale unor seriale TV.
Fără ca participanţii să ştie, băuturile servite au rămas mereu aceleaşi, deşi aromele şi caracteristicile detectate de participanţi s-au schimbat în mod considerabil în funcţie de tipul programului TV urmărit.
Se pare că serialul "Downton Abbey" a produs cel mai puternic răspuns, participanţii spunând că băuturile lor par "mai elegante şi mai rafinate" atunci când urmăresc acest show TV, care se bucură de o mare popularitate.
Participanţii au fost, totodată, mai tentaţi să aleagă aromele englezeşti tradiţionale în timp ce urmăreau acest serial a cărui acţiune este plasată în epoca edwardiană. @N_P