Reprezentantii lantului de supermarketuri Target, al doilea ca marime din Statele Unite ale Americii dupa Walmart, au confirmat joi dimineata ca datele bancare a 40 de milioane de clienti au fost furate.
Astfel, compania a transmis ca se investigheaza o bresa de securitate care implica informatii bancare furate de pe carduri de credit si de debit, potrivit The New York Times.
Intr-o declaratie de presa, compania Target a transmis ca infractorii cibernetici au patruns in sistemul de informatii despre clienti, pe 27 noiembrie, cu o zi inainte de Ziua Recunostintei si cu putin timp inainte de una dintre cele mai aglomerate zile de cumparaturi ale anului, avand acces pana pe 15 decembrie.
"Pe 15 decembrie, am identificat un acces neautorizat si am reusit sa rezolvam aceasta problema", a spus Molly Snyder, purtator de cuvant al Target.
Bresa a fost raportata pentru prima oara miercuri, de un blogger specializat pe securitate - Brian Krebs.
Astfel, Target a transmis ca infractorii au furat numele clientilor, dar si numerele cardurilor de credit si debit, datele de expirare, precum si codurile de securitate de trei cifre, folosite de 40 de milioane de clienti care si-au facut cumparaturile in magazinele Target.
Reprezentantii companiei au remarcat ca clientii online nu au fost afectati de bresa, iar imediat ce a fost descoperita, au fost alertate autoritatile federale si institutiile financiare.
De asemenea, Target si-a sfatuit clientii sa-si scaneze conturile de credit si de debit pentru tranzactii neautorizate si sa-si verifice situatia contului. Compania a inceput sa-si alerteze clientii de joi dimineata, folosind retelele sociale, e-mail-ul si stirile.
Totodata, reprezentantii companiei au transmis ca nu pot divulga felul in care li s-a adus la cunostinta despre aceasta probl