Par naive, construite cu tehnici rudimentare si cu un continut de neacceptat pentru un advertiser de calibru din ziua de azi. 5 reclame vintage ne poarta in epoci romantice ale publicitatii romanesti.
Si comunistii aveau habar de ceea ce un proverb denumeste "sufletul comertului".
Primul autoturism Dacia 1100 iesea pe poarta uzinei din Arges in 1968. Desi pornea la drum intr-o economie centralizata, masina beneficia de publicitate, facuta desigur in stilul epocii.
"Start in proba de inteligenta tehnica si creatie. Pe soselele tarii a demarat triumfal, cu un an mai devreme decat se prevedea, primul autoturism romanesc". Ceea ce insemna, fara indoiala "o performanta scontata, cum se spune in termeni sportivi".
Cum a fost posibila performanta? Aflam din text si imagini, care insista pe procesul muncii, unul foarte promovat in acele timpuri. "O uzina moderna, cu dotatii tehnice de prim rang. Un colectiv exemplar si priceput, in care fiecare al noualea om e inginer".
Calitatile masinii erau explicate in termeni strict tehnici. "Motor Sierra, plasat in spate, portbagaj incapator in fata, 46 de cai putere, scaune rabatabile, consum de benzina 7 litri la suta de kilometri. Productie anuala de 40.000 de bucati".
DailyBusiness Video: Start in proba de inteligenta tehnica si creatie!
Una dintre primele reclame "capitaliste" pe care le-au vazut romanii la televizor: tenismena Steffi Graf promoveaza pantofii de sport Adidas Torsion.
Clipul a fost realizat in 1990, primul an de libertate. In acel moment, industria publicitara romaneasca era practic inexistenta. Astfel, comertul second-hand a intrat in tara prin... industria media. Filmuletul a fost preluat pur si simplu asa cum rula in alte tari si plasat pe micile ecrane din Romania.
Momentul culminant: la sfarsit, Steffi striga "Miau",