Sebeşul a scăpat de traficul rutier extrem de aglomerat odată cu inaugurarea de ieri a autostrăzii Sibiu-Orăștie. AUTOSTRADA SIBIU-ORĂŞTIE
Sursa: Eduard Schneider AUTOSTRADA SIBIU-ORĂŞTIE
Sursa: adevarul.ro AUTOSTRADA SIBIU-ORĂŞTIE
Sursa: adevarul.ro
La inaugurare nu a participat Victor Ponta, dar nici ministrul pentru Marile Proiecte de Infrastructură, Dan Şova, aceştia fiind aşteptaţi în zadar timp trei ore de autorităţiule locale.
Circulaţia pe autostradă a fost deschisă oficial după ora 15.00.
Suma totală pentru proiectarea și execuția celor 87 de kilometri se ridică la puțin peste 2 miliarde de lei fără TVA, ceea ce înseamnă un preț de 5,25 mil. euro/km.
Lotul 1- 24,11 km
Este tronsonul care vine în continuarea autostrăzii Deva - Oraștie -(32,5 km). Primul lot al autostrăzii Sibiu-Orăștie a fost construit de Strabag. Costul realizării celor 24 de km a fost de aproximativ 550 milioane de lei.
Lotul 2 - 19,74 km
Începe din zona Sebeș Vest, se intersectează cu DN1 și a fost construit până în dreptul localității Cunta, unde se întâlnește cu al treilea tronson, ele fiind legate între ele printr-un sens giratoriu. El a fost construit de asocierea Straco Grup SRL - Studio Corona SRL Civil Engineering si a costat aproximativ 378 milioane de lei.
Lotul 3- 22,11 km
Acesta va fi deschis abia la anul, din cauza alunecărilor de teren și pentru că a fost nevoie ca soluția tehnică să fie schimbată. Din cauza problemelor, potrivit ultimelor informatii publicate de CNADNR, costul lotului ar putea sa creasca chiar si cu 20%.
Italienii de la Impregilo SpA spun ca problemele de teren nu au fost prevăzute înainte de atribuirea contractelor. Problemele majore au aparut tocmai de o parte si de alta a celei mai i