Strategia de expansiune a retelei Mega Image a dat roade. Pe de o parte, retailerul a inregistrat cea mai mare crestere a cifrei de afaceri in ultimii 5 ani in zona de comert cu amanuntul: Pe de alta parte, numele Mega Image a ajuns pe buzele tuturor, chiar si sub forma de glume. Intrenetul de limba romana abunda de bancuri cu privire la expansiunea Mega Image. Unul dintre cele mai reusite este cel care spune ca un bucurestean, intors din concediu acasa, a gasit in apartamentul sau un magazin Mega Image.
Criza economica a afectat retailul modern putin spre deloc. Majoritatea companiilor detinatoare de retele cu super sau hipermarket au dispus de resurse financiare stabile. Retailerii au putut face fata competitiei preturilor, au marit numarul de locatii si au continuat sa atraga clienti oferind produse mai ieftine.
Totodata, retelele existente pe piata nu au beneficiat de noi intrari, fapt ce a permis ca unitatile de retail prezente in ultimii ani pe piata din Romania sa se dezvolte, unele chiar dublandu-si activitatea magazinelor existente.
In 2012 liderul pietei retail a fost compania Kaufland Romania S.C.S. cu o cifra de afaceri in crestere cu 7,6% fata de 2011.Dintre companiile prezente in Top 10, trei au inregistratreduceri ale cifrei de afaceri (in 2012 fata de 2011) cu valori cuprinse intre 0,7% (Carrefour Romania S.A.) si 10% (Real Hypermarket Romania).
Compania Mega Image SRL a inregistrat cea mai mare crestere a cifrei de afaceri atat in 2012 comparativ cu 2011, cat si in perioada 2008-2012 - 34%, respectiv 197%. Rata mare a fost sustinuta prin strategia de expansiune a numarului de magazine, potrivit datelor manageranticriza.ro. Astfel, in 2012 retailerul detinea un numar de 193 de magazine, cu circa 400% mai multe decat in 2008. La finalul acestui an, Mega Image se va regasi in circa 300 de amplasamente comerciale, ceea ce