Directorul general al Metrorex, Aurel Radu, a vorbit, într-un interviu acordat Agerpres, despre lucrările în curs de execuție la Magistrala 5 de metrou, despre alte proiecte asemănătoare și stadiul în care se află, dar și despre începuturile Metroului bucureștean.
Potrivit programelor actuale de dezvoltare a rețelei de metrou, în anul 2019, aceasta va avea 100 de kilometri de linie dublă și ar putea prelua 260 de milioane de călători. Bucureștiul are, în prezent, aproape 70 de kilometri de rețea de metrou.
"Dezvoltarea infrastructurii de metrou este o politică esențială pentru evitarea supraaglomerării traficului, a accidentelor, zgomotului, poluării și a consumului de energie, iar implicarea intensă a autorităților pentru optimizarea acestui tip de transport public și a promovării acestuia se concretizează prin sprijinul acordat constant în realizarea noilor linii de metrou", a spus Aurel Radu.
"Potrivit programelor actuale de dezvoltare a rețelei de metrou, în anul 2019, aceasta va avea 100 de kilometri de linie dublă și 90 de stații, putând prelua 260 de milioane de călători estimați în studiile de dezvoltare", a adăugat directorul general al Metrorex.
Aurel Radu a explicat cum vor decurge lucrările de extindere a reţelei:
În prezent, Metrorex are în derulare șase proiecte majore de infrastructură pentru extinderea rețelei de metrou. Acestea sunt: Linia 5, cu tronsoanele Drumul Taberei — Pantelimon și Universitate — Pantelimon, Linia 6 — legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Henri Coandă — Otopeni, Linia 4 Lac Străulești — Gara de Nord — Gara Progresu, Linia 7 Voluntari — Bragadiru, Linia 3 Anghel Saligny — Preciziei, Extindere Păcii — Centură de Vest și Linia 2 Berceni — Pipera, Extindere Pipera — Zona de servicii și locuințe Pipera — Tunari.
Pe Linia 5, perioada de realizare a tronsonului Drumu