Potrivit unui studiu, 60% la sutã dintre români alocã în acest an pentru cadourile de sãrbãtori un buget cel putin egal cu cel din 2012, bãrbatii fiind mai generosi cu partenerele de viatã, în timp ce femeile se gândesc mai mult la darurile pentru copii.
Studiul realizat de compania de cercetare de piatã Reveal Marketing Research cu privire la comportamentul de consum în preajma sãrbãtorilor de iarnã a evidentiat faptul cã 70 la sutã dintre români preferã sã ofere cadouri celor dragi, în timp ce 35 la sutã vor sã meargã singuri la cumpãrãturi. Potrivit studiului, 27,7 la sutã dintre bãrbati sustin cã în 2013 vor achizitiona pentru cei dragi cadouri mai scumpe, în timp ce femeile (40,9 la sutã), mai cumpãtate, vor aloca aceeasi sumã ca si anul trecut. Dacã ar avea 100 de euro disponibili pentru un singur cadou, 37,1 la sutã dintre bãrbati spun cã ar alege sã îl ofere sotiei sau iubitei, în timpce femeile (48,4 la sutã) vor sã îsi bucure copiii. În ceea ce priveste asteptãrile cu privire la persoana care le va oferi cel mai frumos cadou, 68 la sutã dintre români spun cã preferã sã îsi aleagã singuri cadourile. Cu toate acestea, 53,3 la sutã dintre bãrbati sunt convinsi cã sotia sau iubita le va oferi cel mai frumos cadou, în timp ce 20,9 la sutã dintre femei au siguranta cã cel mai frumos cadou îl vor primi de la copii. Bãrbatii îsi doresc de la Mos Crãciun electronice (18,9 la sutã) si articole vestimentare (11,6 la sutã), în timp ce femeile îsi doresc schimbarea garderobei (14,8 la sutã) si înnoirea colectiei de bijuterii si accesorii (11,5 la sutã). În schimb, în topul listei de cumpãrãturi se aflã, ca si în anii trecuti, achizitionarea de jucãrii pentru copii (49,1 la sutã), urmatã de achizitionarea de articole vestimentare (46,8 la sutã), accesorii personale (28,6 la sutã), decoratiuni de casã (23,8 la sutã) si electronice (12 la sutã). “Studiul Reveal M