Scris de Veronica Bursaşiu - Abordare inedită, singulară, unică în volumul „Organizaţii, grupuri de interese şi management educaţional” semnat de directorul Şcolii Dacia, Florian Hava.
Lucrarea îşi propune să desluşească aspecte ale relaţiei dintre managementul şcolar şi grupurile de interese vizavi de instituţia şcolară. Are la bază teza de doctorat a profesorului Florian Hava, o experienţă de 20 de ani la conducerea unei prestigioase unităţi de învăţământ- Şcoala Dacia, dar şi o cercetare concretă ce a vizat percepţiile şi autopercepţiile managerilor şcolari din Bihor privind procesul educaţional şi relaţia cu grupurile de interese.
„Instituţia şcolară este prin excelenţă supusă unor critici şi presiuni din partea multor grupuri de interese. E adevărat că există o latură managerială care poate fi analoagă cu cea a organizaţiilor economice, anume cea care se referă la resurse financiare, dotări materiale, balanţe economice, iar eficienţa poate fi aproximativă şi după modele instituite pentru eficienţa organizaţiilor în general. Apare însă limpede că ea are o pronunţată specificitate, produsele nu se vând propriu-zis, calitatea lor nu poate fi uşor evaluată, eficienţa conducerii depinde de mult mai mulţi factori, dificil de controlat ca pondere. Principiul «ceteris paribus» poate fi greu, dacă nu imposibil de aplicat la modul cât se poate de riguros. Spre deosebire de alte instituţii, şcoala are grupuri de interese endogene, care nu diferă doar ca personalităţi sau poziţii ierarhice, dar sunt de categorii (psiho)sociale diverse: elevi, profesori, părinţi, conducerea şcolii. La care se adaugă instanţe cu interese semnificative în comportarea elevilor şi a performanţelor obţinute: Inspectoratele Şcolare, Inspectoratele de Poliţie, cele din domeniul Sănătăţii”, explică profesorul Florian Hava.Grupuri de presiune
În cartea sa, directorul Şcolii Dacia abord