Meşteri populari, dar şi producători tradiţionali din judeţ participă, în aceste zile, la campania „100% Vrancea“, susţinută de Carrefour şi Promenada Mall Focşani. Astfel, persoanele care îşi fac cumpărăturile din acest centru comercial pot alege să cumpere produse alimentare sănătoase, preparate după metode tradiţionale, dar şi obiecte de meşteşug, realizate cu trudă şi dragoste de meşteri pricepuţi.
Prin această campanie, iniţiatorii îşi propun să promoveze brandurile autohtone şi să contribuie astfel la încurajarea consumului de produse autohtone. „Este foarte important să conştientizăm faptul că economia din Vrancea şi firmele din Vrancea oferă locuri de muncă. Este obiectivul nostru, al tuturor, să promovăm acest eveniment“, a spus Bogdan Gabor, iniţiatorul acestei campanii.
Au fost expuse produse lactate, dulceţuri sau siropuri, toate realizate după reţete tradiţionale. „Mă ocup cu astfel de produse de vreo zece ani. Merg în târguri care sunt organizate de Consiliul Judeţean. Oamenii sunt încântaţi, au ajuns să ne cunoască pentru că avem tradiţie. Venim întotdeauna la festivalul Bahus, la zilele oraşului”, spus Florentina Trifan, din Reghiu.
Tot aici am întâlnit şi o bătrânică, care împletea de zor ciorapi. „Dau din mâiini ca să mai fac un ban. Am împletit din clasa a II-a, am învățat să ţes şi acum am 12 fete pe care le învăţ la Şcoala Populară de Artă să țeasă. Mai fac şi pentru vânzare pulovere şi ciorapi. Ar trebui să se dea un pic mai multă importanţă tradiţiilor la şcoală, îmi place că au început să se intereseze“, ne-a spus aceasta.
Nicu Ivan a impresionat o Europă întreagă cu talentul său de a confecţiona produse din nuiele. „Cred că de la părinţi am luat această pasiune. Înainte de 1992 am făcut o altă şcoală, de meserie sunt veterinar şi apoi am lăsat în urmă meseria şi m-am apucat de coşuri. Toate lucrările