Prima autostradă peste munţi, Comarnic - Braşov, cu o lungime de 58 de kilometri, va fi construită în concesiune de francezii de la Vinci, grecii de la Aktor şi austriecii de la Strabag. Aceasta este cea de-a treia încercare a statului de a construi acest tronson de autostradă cu bani de la investitori privaţi.
La aproape patru ani după ce statul a făcut ultima încercare de a găsi investitori privaţi pentru a construi în concesiune autostrada Comarnic - Braşov, dar care nu s-a concretizat, ieri premierul Victor Ponta a anunţat noul consorţiu care ar urma să construiască acest tronson, estimat să coste 1,2 miliarde de euro: Vinci - Aktor - Strabag.
Autostrada Comarnic - Braşov a trecut deja prin două încercări eşuate de a fi construită în parteneriat public-privat sau concesiune, în 2004 şi în 2010. În urmă cu trei ani, înţelegerea a căzut în condiţiile în care contractul a fost reziliat de părţile private, firmele Vinci (Franţa) şi Aktor (Grecia), care nu au reuşit să strângă finanţarea necesară. În 2004 guvernul a mai avut o tentativă de construire a autostrăzii Comarnic - Braşov în concesiune, când la fel, înţelegerile cu firma desemnată să construiască acest tronson, tot Vinci, au picat.
Continuarea pe ZFCorporate
Prima autostradă peste munţi, Comarnic - Braşov, cu o lungime de 58 de kilometri, va fi construită în concesiune de francezii de la Vinci, grecii de la Aktor şi austriecii de la Strabag. Aceasta este cea de-a treia încercare a statului de a construi acest tronson de autostradă cu bani de la investitori privaţi.
La aproape patru ani după ce statul a făcut ultima încercare de a găsi investitori privaţi pentru a construi în concesiune autostrada Comarnic - Braşov, dar care nu s-a concretizat, ieri premierul Victor Ponta a anunţat noul consorţiu care ar urma să construiască acest tronson, estimat să