MERSUL TRENURILOR 2014 a intrat în vigoare pe 13 decembrie 2014. Zilnic, 1.169 de trenuri circulă în România, cu aproximativ 200 mai puţine decât în planul de mers 2012 – 2013. Mersul trenurilor va avea însă un program special de Sărbători.
În traficul intern, CFR Călători va asigura şi în 2014 serviciul public de navetă între marile oraşe şi localităţile din proximitatea acestora. Totodată, se va menţine mersul de tren cadenţat pe rutele unde condiţiile de circulaţie şi exploatare permit acest lucru şi unde traficul de călători plătitori este cu preponderenţă de navetă, arată CFR Călători, într-un comunicat de presă.
Pentru a ajunge în zonele turistice, cum sunt Valea Prahovei şi Vatra Dornei, pasagerii vor avea în continuare la dispoziţie un număr suficient de trenuri, în funcţie de sezon şi de trafic.
Faţă de 2013, toate trenurile InterRegio vor circula zilnic, cu excepţia a trei perechi de trenuri pe ruta Bucureşti Nord – Ploieşti. În plus, din 1 februarie va fi introdusă câte o pereche de trenuri pe fiecare dintre rutele Bucureşti Nord – Constanţa, Galaţi – Constanţa şi Drobeta Turnu Severin – Timişoara Nord . Totodată, se va relua legătura Bucureşti Nord – Cluj Napoca prin Simeria, cu trenurile IR 1823/1824, iar trenurile IR 1621/1622 vor conecta Bucureşti Nord de Timişoara prin Arad.
Trenuri directe către Viena
În noul an, pasagerii vor avea la dispoziţie zilnic trenuri internaţionale directe de la Bucureşti Nord către Viena (cu preţuri de la 39 euro pe sens), Budapesta (de la 29 euro pe sens), Sofia, Istanbul, Chişinău.
De asemenea, oferta de transport internaţional include trenuri zilnice directe către Budapesta din Timişoara, Braşov, Târgu Mureş şi Cluj-Napoca. Din Timişoara, pasagerii pot călători zilnic către Belgrad, prin Vârşeţ, cu un preţ de 14 euro.
CFR Călători a mai arătat că în 2014 vor fi continuate lucrăril