Vânzările de bere s-au dublat în intervalul 1998 – 2012 arată un calcul al ZF pe baza informaţiilor Asociaţiei Berarii României, astfel că românii au ajuns să se numere printre cei mai mari consumatori de bere din Europa.
De la 44 de litri pe cap de locuitorul în 1998, anul trecut consumul ajunsese la 90 de litri, ceea ce situează Românie pe locul şase în Europa. Considerate un barometru al economiei, vânzările de bere au reflectat creşterea puterii de cumpărare, iar evoluţia pozitivă a atras marii berari ai lumii precum Heineken, SABMiller sau Molson Coors, care au ajuns să-şi dispute acum piaţa locală.
Singurul producător local care a reuşit să se impună pe piaţa este Romaqua (care are branduri precum Albacher, Dorfer sau Mühlbacher).
Creşterea consumului nu a adus şi creşterea proporţională a numărului de fabrici de bere, ci dimpotrivă. Dacă în 1994 erau active 125 de fabrici, în prezent numărul acestora a scăzut sub 20. Ultima „victimă“ a fost fabrica Ursus de la Cluj, care a fost demolată anul acesta.
Vânzările de bere s-au dublat în intervalul 1998 – 2012 arată un calcul al ZF pe baza informaţiilor Asociaţiei Berarii României, astfel că românii au ajuns să se numere printre cei mai mari consumatori de bere din Europa.
De la 44 de litri pe cap de locuitorul în 1998, anul trecut consumul ajunsese la 90 de litri, ceea ce situează Românie pe locul şase în Europa. Considerate un barometru al economiei, vânzările de bere au reflectat creşterea puterii de cumpărare, iar evoluţia pozitivă a atras marii berari ai lumii precum Heineken, SABMiller sau Molson Coors, care au ajuns să-şi dispute acum piaţa locală.
Singurul producător local care a reuşit să se impună pe piaţa este Romaqua (care are branduri precum Albacher, Dorfer sau Mühlbacher).
Creşterea consumului nu a adus şi creşterea proporţională a numărului de fab