În Marea Britanie, retailerii profită de isteria provocată de Black Friday şi au lungit perioada promoţiilor până la sfârşitul anului, scrie Bloomberg Businessweek.
Britanicii cumpără mai mult decât americanii în noiembrie-decembrie, ceea ce face cele două luni de la finalul anului cruciale pentru retaileri precum Marks & Spencer şi Next.
În Marea Britanie, Crăciunul este sărbătorit „cu mai mult entuziasm decât în orice altă parte”, a spus Marc Bolland, CEO Marks & Spencer.
„Cei cinci ani de criză din Marea Britanie au ridicat impactul cheltuielilor de sărbători. Dacă gospodăriile nu au bani, strâng cureaua tot anul. Singura perioadă când se fac vânzări masive este în preajma Crăciunului”, a spus Ian Geddes, şeful departamentului de consultanţă pe retail de la Deloitte pentru Marea Britanie.
În noiembrie 2012, vânzările de retail din Marea Britanie au fost cu 15% mai mari decât primele 10 luni ale anului, iar în decembrie au crescut cu 37%, conform statisticilor publicate de guvernul britanic. În SUA, în noiembrie 2012 vânzările au fost cu 11% mai mari decât în primele 10 luni ale anului, iar în decembrie cu 31% mai mari.
Unul din cinci clienţi ai magazinelor Wal-Mart din Marea Britanie (Asda) vor începe din ianuarie să economisească pentru Crăciun. Atitudinea clienţilor a făcut ca magazinele să înceapă promoţiile mai devreme decât perioada reală a sărbătorilor. Asda a deschis anul acesta liniile de rezervări pentru livrările de crăciun pe 21 noiembrie, cu două săptămâni mai devreme decât în 2012
Obiceiul de cheltuire anuala al americanilor este mai liniar decât al britanicilor, în special din cauza sărbătorilor precum Valentiney’s Day, Ziua Mamei, începerea scolii şi Ziua Recunoştinţei, spune Chris Donnelly, director de management pe retail la compania de consultanţă Accenture.
În Marea Britanie, retailerii profi