Istoria creșterii și descreșterii Căilor Ferate Române o deslușești răsfoind fiecare nouă apariție a oficiosului „Mersul trenurilor”. Cu jale în suflet constatăm că și în 2014 se menține același trend descendent, concretizat prin alte suspendări de trenuri, desființări de linii și închideri de agenții. Ba chiar, anul ce vine, mai abitir ca oricând! De-a dreptul înduioșător, CFR Călători își cultivă amintirile, păstrând în tabele destinații de mult răposate și, în inventarul stațiilor și haltelor, nume de gări ce n-au văzut tren de peste un deceniu și nici n-or să-l mai vadă vreodată! Probabil dă bine ca imagine să afli și din noul „Mers” că, din stația Dornești (tabela 500) puteai lua cândva trenul spre Siret ori spre Rădăuți, numai că respectivele secții sunt de cine știe când desființate, așa că… afară-i vopsit gardul.
Dacă în anii precedenți rășluirile și închiderile s-au făcut cu ceva măsură, 2014 aduce cu sine belșug de vești proaste. Harta-schemă a rețelei naționale s-a îmbogățit cu o culoare în plus; până acum, liniile erau figurate fie cu negru, fie, cele electrificate, cu roșu, dar iată că a apărut și luminoasa culoare albastră. Cu tristă semnificație: pe liniile „albăstrite” nu mai circulă trenuri de călători! Rămân cu gară, dar făr-de tren, locuitorii așezărilor de pe traseele Negru Vodă-Medgidia, Tecuci-Făurei, Bârlad-Fălciu, Mărășești-Panciu, Caransebeș-Bouțari, Vatra Dornei-Dornișoara ș.a. Asta dacă nu considerăm rezolvare soluția „un singur tren pe săptămână, lunea” (Jebel-Liebling). Își dau obștescul sfârșit Agențiile de Voiaj București 1 (cea tradițională, din Brezoianu!), Alexandria, Sighetu Marmației, Bistrița, Mediaș, Alba Iulia, Bârlad, Roman, Câmpulung Moldovenesc, Vatra Dornei, Slobozia, Medgidia, Mamaia, Eforie, iar alte 13 pseudo-agenții, marcate cu indicativul Coct, vor funcționa în incinta gărilor, probabil, la casele de bilete (B