Peste 1.300 de angajaţi, 700.000 de haine produse lunar pentru retaileri internaţionali precum Top Shop, Primark sau Debenhams, două fabrici, un centru de prototipuri şi afaceri de peste 40 de milioane de euro, aşa s-ar rezuma pe scurt businessul producătorului de textile Alison Hayes în România.
Cum mergi de la Bucureşti spre Urziceni, chiar înainte de intrarea în oraş, câteva maşini stau aşezate cuminţi în faţa unei hale de producţie fără nume sau brand care să troneze deasupra. Aici este centrul de prototipuri al producătorului de textile Alison Hayes, cu sediul în Marea Britanie însă cu acţionariat cipriot. Tot aici, în spaţiul construit de la zero de acţionari, se va muta în perioada următoare şi fabrica pe care compania o opera într-un alt spaţiu, tot în Urziceni, însă în chirie.
Nicolas Georghiades (42 de ani), directorul operaţional al Alison Hayes şi unul dintre acţionari, spune că această mutare ajută compania din punctul de vedere al administrării, al logisticii şi din punct de vedere al costurilor.
Brandul Alison Hayes nu spune multe, însă numele său este legat de cel al Debenhams, Top Shop şi Primark, unii dintre cei mai importanţi retaileri de modă din Marea Britanie şi Irlanda. Compania britanică produce la Urziceni şi Buzău lunar sute de mii de articole de îmbrăcăminte, iar dintre acestea circa 95% iau drumul exportului.
„Am intrat în România în februarie 1994, întâi am deschis fabrica din Urziceni, iar apoi ne-am extins în Buzău. În total, în aproape două decenii, am investit peste 25 de milioane de euro în terenuri, construcţii şi utilaje. Astăzi totul este proprietate proprie, nu mai avem nimic închiriat.“
La circa 60 de kilometri de Bucureşti, „la şosea“, Alison Hayes a dezvoltat de la zero o hală de producţie unde iniţial a aşezat „sample room-ul“, după cum îl numeşte Nicolas Georghiades