Vânzările de bere au ajuns la 14 milioane de hectolitri (1,4 mld. litri sau 2,8 mld. doze de 0,5 litri) în primele nouă luni ale acestui an, în scădere cu 2,6% comparativ cu acelaşi interval din 2012, arată un calcul al ZF pe baza informaţiilor de la Institutul Naţional de Statistică.
După un început de an promiţător, lunile de vară au tras în jos consumul, în perioada iunie – august vânzările scăzând cu 11%. Vara este cea mai bună perioadă din an pentru berari, când se realizează în jur de 40% din vânzările anuale, însă în 2013 ploaia le-a dat dureri de cap producătorilor, pentru că a picat chiar în perioada în care se consumă berea (în timpul weekendului şi după-amiază).
„Pe fondul unei puteri de cumpărare încă scăzute a românilor, al unei veri capricioase şi al unei creşteri a nivelului fiscalităţii, rezervele pe care le exprimam la începutul anului cu privire la evoluţia vânzărilor în 2013 au fost, din păcate, confirmate. Ca şi anul trecut, factorii care şi-au pus amprenta asupra trendului pieţei berii au fost cu precădere conjuncturali“, a spus Constantin Bratu, director general al Asociaţiei Berarii României.
Bucuria a fost scurtă
Bratu a precizat că datele asociaţiei sunt doar pentru primele opt luni din acest an, când consumul de bere a scăzut cu 8% (asociaţia citează date ale firmei de cercetare Nielsen), iar în aceste condiţii estimările lui arată că la nivelul întregului an piaţa va avea o scădere. Vânzările de bere au scăzut în 2009 şi 2010 (după un maxim atins în 2008), au stagnat în 2011, pentru ca anul trecut să crească.
Citiţi mai multe detalii aici
Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 11.12.2013
ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cel