Serviciul Public de Administrare a Patrimoniului (SPAP) coordonează activităţile ce privesc curăţenia spaţiilor publice, îngrijirea spaţiilor verzi, dar şi deszăpezirea, în perioada sezonului rece, în municipiul Sebeş. Pentru curăţirea arterelor publice ale oraşului, SPAP dispune de o echipă fomată din 22 de persoane, angajaţi ai primăriei, remuneraţi cu salariul minim pe economie pentru munca prestată. Dar situaţia concretă rezervă surprize. Reprezentantul SPAP oferă detalii.
Echipa este repartizată astfel: patru persoane asigură curăţenia în cartierul Mihail Kogălniceanu, străzile Mihail Kogălniceanu, Mureşului şi Augustin Bena, două persoane sunt responsabile de cartierul Valea Frumoasei şi 16 persoane sunt repartizate pentru restul oraşului. Numărul de angajaţi pentru acest sector se ridica, înainte de începerea crizei financiare şi reducerea numărului de angajaţi din sistemul bugetar, la 30 persoane.
Directorul SPAP, Marius Ardelean, declară că sunt prea puţine persoane pentru a asigura un grad înalt de curăţenie pe arterele oraşului, iar din cele 22 de persoane care ar trebui să presteze această muncă, zilnic, lucrează efectiv circa 12 oameni. Restul merg la medic şi îşi procură, cel mai adesea nejustificat, concedii medicale.
De anul viitor, se ia în calcul externalizarea serviciului de curăţenie, ceea ce presupune că SPAP va renunţa la serviciile actualilor angajaţi însărcinaţi cu curăţenia şi va semna un contract cu o firmă privată, care va prelua aceste operaţiuni.
O problemă majoră este reprezentată de modul în care procedează locuitorii care, în urma diferitelor amenajări, se aleg cu o anumită cantitate de moloz şi, în loc să contacteze o firmă de salubritate care vine şi îl ridică contra cost, preferă să contacteze diferite persoane care vin cu atelaje trase de cai, preiau molozul în schimbul unei sume mai mici decât taxa practic