Anul a fost unul dificil pentru jucătorii locali, în care proprietarii au făcut eforturi de supraviețuire. Au intrat lanțuri internaționale, s-au închis unități, altele au fost renovate, iar unele, reconvertite.
Cluj-Napoca, 2013: câteva nume VIP, dar îndelung negociate sau așteptate, puține proiecte noi pe o piață unde competiția e deja ascuțită, multe unități în căutare de cumpărători, dar și o tranzacție-vedetă ori reconversii surprinzătoare.
2013 a început cu intrarea pe piața locală a unui brand internațional care tatona piața de câțiva ani, după ce dezvoltatorii Akantus au afiliat hotelul, operațional din 2012 pe Calea Turzii, lanţului Ramada, de sub umbrela Wyndham Group, una dintre cele mai mari companii hoteliere din lume. Contractul de afiliere a intrat în vigoare chiar din 1 ianuarie. Unitatea de turism este cotată la 4*, are 100 de camere, centru de conferinţe cu patru săli, locaţii de alimentaţie publică, dar şi servicii de spa.
La jumătatea anului a fost deschis un hotel afiliat unui alt mare grup internațional așteptat la Cluj: Hilton. Celebra companie a ajuns însă pe piața locală cu un brand din segmentul economic. Unitatea Hampton by Hilton (3*) a fost amenajată într-o clădire inițial ridicată cu destinație birouri, pe Bd. 21 Decembrie, lucrările fiind în derulare din 2011. Unitatea este primul hotel Hampton deschis în România, are 109 camere şi dispune de o sală de conferinţe cu o capacitate de până la 35 de persoane.
Alături de hotelurile noi, au apărut la Cluj și câteva înnoite. Administratorii Capitolina (str. Neagră) şi-au redeschis în mai unitatea, după patru luni de pauză pentru renovări, demarate ca urmare a creşterii concurenţei şi a scăderii gradului de ocupare. Investiţia pentru hotelul de 3* a vizat doar reamenajarea, fără să fie modificată structura acestuia sau numărul de camere (24): zugrăveli, înlocuirea parc