Hervé de Froment, managerul care conduce de la începutul anului operaţiunile de peste 160 de milioane de euro ale Nestlé de pe plan local, spune că un comerţ sănătos are nevoie şi de micile magazine de cartier unde produse precum napolitanele sau pliculeţele de cafea solubilă se vând mai bine decât în retailul modern.
„Am observat că această trecere de la comerţul modern la cel tradiţional este cea mai rapidă din Europa de Est. Şi trebuie să ne adaptăm oferta de produse (...), să ajutăm comerţul tradiţional să crească pentru că avem nevoie de el“, a spus Hervé de Froment.
Doar în acest an retailerii moderni au deschis peste 250 de magazine şi au trecut de 1.250 de unităţi
în România, cu o cotă de piaţă de 50% în comerţ, respectiv 8 miliarde de euro.
Micii antreprenori au catalogat expansiunea lanţurilor străine ca un „fenomen bolnăvicios“ în retail.
Pentru Nestlé România, vânzările totale se împart în mod egal între comerţul modern sau tradiţional, dar Hervé de Froment spune că sunt produse care se vând în cea mai mare parte în comerţul tradiţional precum napolitanele JOE şi cafeaua la pliculeţe Nescafé şi altele cum sunt hrana pentru animale, cerealele pentru mic dejun şi produsele pentru bebeluşi, unde ponderea în vânzări poate ajunge la 85% în comerţul modern.
Citiţi mai multe detalii aici
Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 23.12.2013
ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care