Ştirea zile de duminică 22 decembrie 2013 a readus în discuţie starea jalnică a infrastructurii rutiere româneşti. De data asta nu vorbim despre şoselele vechi şi întreţinute necorespunzător, ci chiar de investiţiile inaugurate cu mare tam-tam de guvernanţii care sunt la putere şi care se înghesuie să taie panglici la fiecare metru de autostradă dat în folosinţă.
Un carambol s-a produs pe recent-inaugurata autostradă Sibiu-Orăştie. În dreptul localităţii Sebeş 40 de maşini s-au tamponat. Din primele informaţii prezentate de cei aflaţi la faţa locului, se pare că ceaţa densă a fost de vină (vizibilitate sunt 50 de metri), dar şi carosabilul alunecos – persoanele implicate în accidentul în lanţ spun că nu s-a dat deloc cu material antiderapant.
Participanţii la trafic semnalează, însă, şi câteva probleme care au apărut din primele ore de la darea în folosinţă a şoselei de viteză: animale moarte pe carosabil, lipsa bornelor SOS (prezente şi aflate în funcţiune pe orice autostradă dată în folosinţă în lumea occidentală) – o imagine dezolantă prezentă, aşa cum spuneam, la doar câteva ore de la plecarea oficialilor care au tăiat panglica de inaugurare şi s-au felicitat pentru marea realizare de a da în folosinţă o bucată de drum care a costat sute de milioande euro, terminată cu peste jumătate de an de întârzieri şi, aşa cum spuneam mai devreme, nefinalizată, de fapt.
Aşadar, Sibiu-Orăştie nu are puncte SOS, garduri bine făcute care să ferească participantul la trafic de animalele care pot pătrunde să traverseze şoseaua periclitând, astfel, viaţa participanţilor la trafic, fără puncte de odihnă date în folosinţă, fără toalete, fără benzinării, fără întreţinere corespunzătoare a carosabilului.
A3 Bucureşti – Ploieşti, bătaie de joc la adresa contribuabililor şi a participanţilor la trafic
Presa naţională uită, însă, un aspect mult